KOPROSTART z mreženjskim dogodkom proti koncu sezone

V sklopu programa KorpoStart, ki je namenjen povezovanju korporacij in Startupov, smo v torek, 26. 1. 2021, uspešno izvedli zaključni matching dogodek. Pri sodelovanju s korporacijo gre običajno več kot le za finančno naložbo. Je kot “botrstvo”, ki omogoči drugačen razvoj od siceršnjega. Sodelovanje ekipi prinaša nekaj dodatnih obveznosti v zameno za velike priložnosti, ki so lahko ključna podpora na poti do bistveno večjega uspeha.

V uvodnem delu smo gostili Vikija Pavliča, eksperta startup pitchanja, mentorja 300+ startupom, podjetnika (pitchblocks.com), avtorja Pitching Canvasov in predavatelja na Tehnični univerzi Delft na Nizozemskem. Viki pravi, da so naše ideje in produkti le tako dobri, kot je dobra naša sposobnost, da jih komuniciramo. Pogosto ob besedi pitch pomislimo na investitorje, v bistvu pa je pitch vsakršni dogodek katerega cilj je, da nekoga v nekaj prepričamo. Pomembno je, da imamo pred sabo jasen cilj ter strukturo.

Svoje uspešne zgodbe o sodelovanju s korporacijami so z nami delili predstavniki treh slovenskih Startupov:

Anton Jakše, Motulii: Zame je to sodelovanje ključno, ker sem prišel do samoocene ploščadi in razmišljanja. Med korporacijami in Startupi se je spletel pristen odnos, ki je več kot samo sestanek, ampak je stekla neka kemija. Iskreno, težko se mi je bilo odločiti in začeti, ker nisem vedel točno v kaj se spuščam, saj je Korporacija za Stratup en velik predsodek. Kar smo se naučili, je predvsem to, da moraš biti v prvi meri s korporacijami zelo potrpežljiv.

Aleš Zorc, Agitron: Korporacijam moraš zlesti pod kožo in v njih videti ne samo naših strank, ampak predvsem odlične partnerje. Napaka našega Startupa je bila, da smo dejansko za rešitev iskali problem. Ključno spoznanje je bilo, da se moramo vrniti h koreninam in spoznati resnične probleme ter KPI-je specifičnega sogovornika na strani korporacije. Startupi smo tisti, skozi katere lahko korporacije varno eksperimentirajo brez da bi popolnoma izstopile izven svoje cone.

Samo Kastelic, SmartCargo: Preden pride do sodelovanja med Startupom in korporacijo je potrebno pogledati ali smo sploh kompatibilni. Velikokrat namreč pridemo do tega, da Startupi korporaciji ponujamo motorno žago, na strani korporacije pa dobimo odgovor, da nimajo časa, ker morajo s sekiro podreti drevo. Lahko pa se zgodi, da motorno žago dejansko prodamo, ampak je stranka nezadovoljna, ker so motorno žago uporabljali kot sekiro. Startup definitivno prinaša novo energijo in nov način dela, korporacija pa lahko dobi zunanjo enoto za raziskave in razvoj.

V drugem delu pa smo od besed uspešno prešli k dejanjem in na 35-ih individualnih spoznavnih srečanjih uspešno povezali korporacije in Startupe.