FUTURE X – prihodnost kreiramo sami
Četrta mednarodna konferenca Future X, je pod okriljem organizatorja SAŠA inkubator, potekala 7.decembra 2021. Konferenca, ki je bila v celoti izpeljana preko spleta, je navdušila z virtualno izkušnjo ter mednarodnimi govorci, pritegnila pa je kar 343 udeležencev iz cele Evrope.
Letošnja nadgradnja je Platforma Future X, ki povezuje start-upe s korporacijami na področju industrije 4.0. »Na dan konference imamo prijavljenih preko 100 zagonskih podjetij iz celotne Evrope. Danes ne govorimo več o Davidu proti Goljatu, ampak o Davidu in Goljatu. Neizogibna so prizadevanja po povezovanju in sodelovanju, skupaj smo močnejši in nepremagljivi«, je ob uradni otvoritvi platforme povedala direktorica SAŠA inkubatorja Ana Anžej.
Do start-up podjetij, ki so prijavljena v platformo, bodo korporacije imele možnost dostopa po 31.januarju 2022, ko bodo na podlagi pregleda dejavnosti, produktov in storitev, s start-upi lahko vzpostavila stik in sklenila bodoča sodelovanja.
Dobrodošli v Sloveniji, dobrodošli v Velenju!
Vse udeležence konference je z dobrodošlico pozdravil župan Mestne občine Velenje, Peter Dermol, ki je izpostavil izzive v prihodnosti, ki so povezani predvsem z izstopom iz premoga. »Tega izziva ne smemo gledati kot na nevarnost, ampak predvsem kot priložnost. Priložnost za vse nas, za zagonska podjetja, za korporacije, za naše skupno povezovanje. Veseli in ponosni smo, da se ta konferenca dogaja pod okriljem SAŠA inkubatorja, v MO Velenje, z zavedanjem in prepričanjem, da lahko tudi na takšen način ustvarjamo boljšo prihodnost.«
So to genialni umi, velike korporacije, start-upi, inovacije, digitalizacija, umetna inteligenca? Kot človeško bitje stojimo na točki, kjer nas prihodnost navdihuje in hkrati straši. O vseh teh temah so spregovorili mednarodni govorci iz različnih držav: Hrvaške, Bosne, Avstralije, Norveške in Slovenije.
Odgovor so ljudje
Podjetništvo je center inovacij, start-upi v tekmi za ustvarjanje novosti hitijo v prihodnost in izumljajo nove izdelke, še preden zato obstajajo stranke. Toda, kaj pomeni biti uspešno start-up podjetje, kaj resnično šteje, izdelki, storitve? Odgovor so ljudje. »Ljudje so tisti, ki poskrbijo za posel, ne izdelki in ne storitve. Za delo znotraj vašega start-upa poiščite prave ljudi, s podobno miselnostjo in ne pozabite, da je vse v vas, v nas.« je izpostavil naš osrednji govorec in moderator okrogle mize Kemal H. Balihodžić, podjetnik, avtor, motivacijski govorec in prodajni coach. S citiranjem Alana Kaya je dodal, da je najboljši način za predvidevanje prihodnosti, ustvarjanje prihodnosti.
Bodite odprti za vprašanja, izzive
Veliko korporacij se danes povezuje s start-upi in podjetniki, kjer prepoznajo moč potencialnih idej, inovacij in jih s skupnimi močmi lažje uresničujejo. S profesorjem Kevinom DeSouza iz Univerze za tehnologijo v Queenslandu, iz Avstralije, smo se seznanili z načini, kako lahko voditelji svoje ekipe opolnomočijo za agilno, disciplinirano in učinkovito delo za uresničevanje inovativnih priložnosti. Start-upom je podal nasvet: «Uravnotežite količino energije in strasti, ki jo imate za svojo idejo ali izdelek z dobršno mero skepticizma, kritike, in bodite odprti za vprašanja, izzive.«
Vsak voditelj se srečuje z izzivom vodenja ljudi in oblikovanja ekip
Vsi imamo ustvarjalno iskro, ki žari globoko v nas. Toda, kaj je potrebno, da iskra prižge ogenj? In kako ravnati z njim, da ne bi zažgalo vašega podjetja? Predavatelj Dr. Peter Baloh, e2grow svetovalec, je govoril na temo ravnanja z ljudmi, oblikovanju uspešnih ekip, zakaj se podjetja srečujejo s tem problemom in kako posameznike povezati v uspešne, sodelujoče ekipe. »Vprašajte svojo ekipo, zaposlene – s čim so bili najbolj zaposleni v zadnjem času in pri čem so najbolj uživali? Pri katerem delu najbolj zažarijo in izkoristijo svoj potencial?«
Včasih se zdi, da ne moremo najti pravih ljudi, ki so usklajeni z vizijo našega podjetja
Z Nastasijo Alt, HR strokovnjakinjo iz podjetja Adecco, smo spregovorili o prihodnjih trendih in področjih zaposlovanja, ter kdaj je smiselno najeti zunanje strokovnjake ali obdržati svojo ekipo. »Postcovidna situacija spodbuja nove načine dela in raziskave so pokazale, da si več kot polovica ljudi želi delati na daljavo, ali bi z veseljem sprejelo hibridni način dela: 2 dni v pisarni, 3 dni delo od doma.«
Ali bo umetna inteligenca zavladala svetu?
Elin Hauge, neortodoksna, pragmatična in na trenutke ostra govornica je spregovorila o področju umetne inteligence, ki naj bi veljala za najbolj moteč faktor za tehnološki razvoj v človeški zgodovini. Ali bo umetna inteligenca vladala svetu in bomo postali njeni služabniki, ali bo prevzela naša delovna mesta, ogrozila našo kreativnost? »Nikakor ne, to je mit. Vsak vodja podjetja mora kot odločevalec imeti osnovno razumevanje umetne inteligence, ki je danes neizbežno, tako kot uporaba računalnika, ter znanje, kako vso to neobvladljivo količino podatkov in določene delovne procese avtomatizirati. Vse te algoritme sprejmite kot svoje ambasadorje in glejte na njih kot ugodnosti, ki vam poenostavijo delo.« je poleg vseh prednosti, ki jih prinaša umetna inteligenca, izpostavila Elin.
»Work smarter, not harder«
Delati pametneje, ne težje in si delo olajšati, je mantra današnjega časa. Do nedavnega smo razmišljali o pametnih tehnologijah predvsem kot orodjih za učinkovitejše delovanje v ozadju, danes pa se tehnologija neposredno vpleta v življenje prebivalcev mest. Pametni telefoni so postali glavni vir informacij in dajejo takojšnje informacije o tranzitu, prometu, zdravstvenih storitvah, varnostnih opozorilih in novicah skupnosti. Kot primer uspešnega multidisciplinarnega sodelovanja industrijskih podjetij, nam je primer pametnega mesta v Reki, predstavil Damir Medved, član uprave Centra za kompetence za pametna mesta Reka. »Pametna mesta prinašajo digitalno inteligenco v obstoječe urbane sisteme, kar omogoča boljše rezultate z manjšim inputom. S pametnimi mestnimi aplikacijami lahko zmanjšamo število nesreč, pospešimo prihod urgentnih služb, skrajšamo čas potovanja, zmanjšamo emisije…« je naštel prednosti Damir Medved.
Digitalizacija je pot v smer digitalne preobrazbe
Emilija Stojmenova Duh, vodja 4PDIH, katerega glavni cilj je v celoti omogočiti slovenski industriji, javni upravi in skupnostim pri gradnji digitalnih kompetenc, inovacijskih modelov in podpirati njihovo digitalno preobrazbo, je predavala na temo digitalizacije v industriji. »Na splošno digitalizacija velja za pot, ki pelje podjetja v smeri digitalne preobrazbe ter ustvarjanja novih tokov digitalnih prihodkov in ponudbe na drugi strani. To je tisto, kar zahteva spremembe.«
Na konferenci sta se kot primera dobre prakse predstavili dve start-up podjetji, ki sta svoje ideje in svojo rast gradili s pomočjo SAŠA inkubatorja, Amibit in Autotech. Vprašali smo jih, kako vidijo prihodnost.
»Kot majhen start-up imamo stalno željo po novem znanju in naše ambicije so povezovanje tehnologije, prilagodljivosti in standardizacije. Priložnost vidimo v mednarodnem sodelovanju z industrijskimi partnerji in odprti smo za nove izzive.” je povedal direktor Seudin Softić iz podjetja Autotech.
»Smo eno prvih inovativnih podjetij SAŠA inkubatorja, zato smo bili njihovi člani že od samega začetka. Naša osredotočenost je zmanjšanje energije s patentiranimi krmilniki in platformo v oblaku. Lani smo začeli razvijati nov izdelek in platformo za domačo energetsko upravljanje z imenom Reduxi, kar se je izkazalo za uspešno. S strani projekta DigiFed, smo za izdelek prejeli evropska sredstva.« je povedal Aleš Nastran, direktor podjetja Amibit.
Na strani korporacij, smo o prihodnosti povprašali podjetje Kolektor, kjer veliko dela in sredstev namenjajo tehnologijam prihodnosti. »Trdno verjamemo, da bodo ljudje in stroji v prihodnosti tesno sodelovali. Glavno vprašanje, ki bi si ga morali zastaviti je, kako in na kak način, lahko ljudje in stroji postanejo najboljši tim.« je povedal Mark Kalin, vodja razvoja v podjetju Kolektor.
Konferenco smo sklenili z okroglo mizo, kjer so sodelovali osrednji govorci in razpravljali na temo prihodnosti za ljudi, ekipe, človeštvo. Strinjali so se, da je prihodnost v nas samih, da smo kreatorji prihodnosti ljudje. Na nas je, da jo ustvarimo in naredimo nam sprejemljivo, lepšo. Spremenimo ROI (return on investment) v ROI – return on individuals in se osredotočimo na ljudi.