Vstop v prihodnost podjetništva – ključna vloga uporabniške izkušnje (UX) v sodobnem poslovnem svetu.

Avtor: Jan Skok, Saša inkubator
Datum: 5. 7. 2023

Če bi ob cesti stal smerokaz, ki bi označeval pot v podjetništvo, bi kazal v vse smeri neba hkrati. Podjetniški svet nima meja, je dinamičen in ves čas v transformaciji.

Transformacija, kot kontinuiran proces, za roko (trdno) drži trende poslovnega sveta, ti pa odpirajo vedno nove priložnosti. Eden od trendov, ki v svetu podjetništva preskakuje po dve ali tri stopnice hkrati, je uporabniška izkušnja.

Stranke vedno bolj strmijo k celoviti izkušnji, vse od tipanja terena in prvega stika, pa do skrbne podpore po opravljenem nakupu oz prodaji. Taka uporabniška izkušnja daje občutek vrednosti, zaupanja in zadovoljstva in tako postaja odločilnega pomena pri izbiri ponudnika, ter nadvlada celo pomembnost cene in blagovne znamke.

V današnjem času, ko imajo stranke širok pregled nad izbiro, je nujno zagotoviti izkušnjo, zaradi katere se bodo znova in znova vračale, hkrati pa bodo o svoji pozitivni izkušnji govorile tudi drugim. Ravno občutki, počutje in personalizacija, so trije ključni dejavniki, ki pomembno vplivajo na zvestobo strank, zato je pomembno, da organizacije ustvarjajo pozitivno in osebno izkušnjo za stranke ter se osredotočijo na njihove potrebe in pričakovanja.

Ker je svet postal digitalen, k uporabniški izkušnji pripomore tudi tehnologija, ki s pametnimi napravami, umetno inteligenco, podatkovno analitiko, avtomatizacijo in še čem, omogoča podjetnikom, da so personalizacija izkušnje, prilagajanje ponudbe in hitro odzivanje na potrebe strank, samo en klik stran. Učinkovitost je večja, napake so manjše.

Pri vsej digitalizaciji, pa je za uporabniško izkušnjo izjemnega pomena, da ne izgubi človeškega elementa. Vedenje, da so v podjetju zaposleni pristni ljudje, ki jim je mar za potrebe in želje (potencialnih) kupcev, pomembno vplivajo na občutek udobja in občutek varnosti pri odločitvah za nakup. Podjetja ki poudarjajo človeške vrednote in se povezujejo s strankami na osebni ravni, gradijo močno prepoznavnost blagovne znamke. Brez človeškega faktorja ni občutka bližine, empatije, ni povezovanja preko vrednot, kar pa je ključno za izgradnjo dolgoročnih odnosov s kupci.

V središču sodobnih trendov v poslovnem svetu je zdaj že jasno, da uporabniška izkušnja igra ključno vlogo v podjetništvu. Stranke iščejo celovito izkušnjo, ki sega preko samega nakupa in pri kateri je pomemben vsak stik med podjetjem in stranko. Uspeh podjetja pa je v veliki meri odvisen od tega, kako dobro podjetje razume svoje stranke in kakšno uporabniško izkušnjo jim ponudi. Vse  to gradi prepoznavnost, konkurenčnost in trdne temelje za rast in uspeh v tem dinamičnem svetu podjetništva.

7 nasvetov za izboljšanje prakse oblikovanja UX:

  • Večina ljudi ne uporablja tehničnih izrazov, ki jih uporabljamo pri oblikovanju UX. Niso še slišali za hevristiko ali fenomenologijo in če smo iskreni, jih to tudi ne zanima. Tovrstni izrazi so v redu znotraj ekipe UX, vendar le ko komunicirate s preostalimi člani organizacije.
  • Skripte za raziskave uporabnikov so odlična zamisel. Dajo nam skupno pot, ki ji lahko sledimo, in nas usmerjajo pri strukturiranju sej. Težava je v tem, da mnogi med nami, zlasti tisti, ki šele začenjamo z UX, pretiravamo s pisanjem scenarijev. Ustvarjamo neverjetno stroge protokole, kar nas ovirajo pri tem, da bi ločili les med različnimi drevesi..
  • Reciklirajte svoje stvaritve. Če ste v preteklosti že izvedli več kot nekaj projektov UX, ste pri teh projektih zagotovo ustvarili ogromno spoznanj in idej. Kako pogosto zdaj pregledate to gradivo? Verjetno ne prav pogosto. Pa vendar bi vam pregled teh projektov lahko koristil. Lahko bi se vrnili nazaj in osvežili spoznanja, ki ste jih razvili. Lahko bi ugotovili, kaj ste delali v nekem trenutku in česa zdaj ne počnete..
  • Step out of the box. Poglejte izven okvirjev. To je odličen način, da se oblikovalci uporabniške izkušnje osvežijo in izboljšajo svoje znanje. Zakaj si ne bi popolnoma oddahnili od oblikovanja uporabniške izkušnje? Pojdite in opravite nekaj dela pri pridobivanju povpraševanj ali delajte v skupini za razvoj izdelka. Če lahko, se lahko preizkusite tudi v razvoju programske opreme..
  • Izvedite pregled/revizijo UX. V vseh vlogah v zavzetih organizacijah so dejavnosti običajno osredotočene na opravljanje stvari. Dobimo svoje projekte, jih izvedemo, sporočimo rezultate in nato začnemo znova. Časa za razmislek je zelo malo. To je prava škoda. Omogoča nam, da gradimo procese z napakami in luknjami, nato pa težave vedno znova ponavljamo..
  • Preizkusite nekaj novih orodij. Vedno se je dobro naučiti novih orodij. To prinaša karierne prednosti (ime v življenjepisu lahko pogosto vpliva na razgovor), še pomembnejše pa so prednosti, ki jih prinaša pridobivanje spretnosti..
  • Določite si čas za branje. To je tako preprosto, da se zdi skoraj kot goljufija, vendar se lahko veliko naučite in izboljšate že samo z branjem. Vsak teden si vzemite nekaj časa za branje najnovejših dosežkov na področju UX, kupite učbenike vodilnih oblikovalcev UX, razmislite celo o udeležbi na kakšnem tečaju UX..

DODATNI VIRI:

  • 5 razlogov, zakaj je oblikovanje UX pomembno za vaše podjetje, [on-line] Richard O’Brien,]. Na voljo v: https://newicon.net/5-reasons-why-ux-design-is-important-for-business
  • When Should Early Stage Startups Hire UX Designers?, [on-line], Reuben Hall. Dostopno v: https://mindsea.com/startups-hire-designers/
  • 7UX Rezultati: [on-line], Interaction design Foundation, Na voljo v: https://www.interaction-design.org/literature/article/7-ux-deliverables-what-will-i-be-making-as-a-ux-designer
  • Proces oblikovanja UX: [on-line], Nick Babich, Na voljo v: https://xd.adobe.com/ideas/guides/ux-design-process-steps/
  • Oblikovanje UX za kulturne ustanove: [on-line], Emily Halperm, Dostopno v: https://amt-lab.org/blog/2019/7/ux-design-for-cultural-institutions-observation-studies

Aktivnosti SAŠA inkubator d.o.o v okviru operacije »JR podporno okolje 2023« sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.